Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Προς το μέσο πολίτη αυτής της χώρας.‏

Αγαπητή Ελληνίδα, αγαπητέ Έλληνα,

είμαι 30 χρονών, χωρίς δουλειά και παρατηρώ με θλίψη την κατάντια της χώρας μου.
Αναγνωρίζω τη διαφθορά των πολιτικών και τα βρώμικα παιχνίδια τους αλλά δεν ξεχνώ ότι η πολιτική είναι έτσι φτιαγμένη παντού στον κόσμο.
Εξοργίζομαι να σε ακούω να καταγγέλλεις τους βουλευτές για το χάλι μας και να εκδηλώνεις με κάθε τρόπο το μίσος σου
ζητώντας λαϊκά δικαστήρια και συνταγματικές εκτροπές, αγνοώντας ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του χρέους "χάθηκε" σε λαϊκίστικη πολιτική (που ανεύθυνα απαίτησες) χτισμένη στην άμμο και σε κακοδιαχείριση λόγω της προβληματικής νοοτροπίας μας.
Ξεχνώντας ό,τι έκανες μέχρι σήμερα.
Αναλογίσου λίγο τις ευθύνες σου:
ΕΣΥ δεν ψήφιζες τους βουλευτές που διόρισαν το παιδί σου στο Δημόσιο αδιαφορώντας για όποιες άλλες πολιτικές ασκούσαν και για το όποιο δημοσιονομικό κόστος;
ΕΣΥ δεν μαύρισες όποιον βουλευτή σου αρνήθηκε ρουσφέτι;
ΕΣΥ δεν γέμισες κάθε προεκλογική συγκέντρωση απαιτώντας μερίδιο εξουσίας από το όποιο διεφθαρμένο κόμμα κατακτούσε την εξουσία, άρα και μερίδιο ευθύνης στη διαφθορά;
ΕΣΥ δεν  είσαι που αδιαφόρησες για την επικαιρότητα δίνοντας λευκή επιταγή στους καρεκλοκένταυρους χωρίς να ασκήσεις ποτέ έλεγχο και χωρίς να απαιτήσεις τη νομιμότητα γιατί δε σε βόλευε;
ΕΣΥ δεν είσαι ο τηλεθεατής των ριάλιτι και ο αγοραστής του DVD της Τζούλιας, σχολιάζοντας το ως είδηση του μήνα αντί να παρακολουθείς τι συμβαίνει στα οικονομικά της χώρας σου;
ΕΣΥ δεν παρασύρθηκες από κάθε δημαγωγό (ενώ ήξερες κατα βάθος ότι σε κοροϊδεύουν) επειδή αρέσκεσαι στη "γηπεδοποίηση" της κοινωνικής ζωής;
ΕΣΥ δεν πλήρωσες ανασφάλιστους αλλοδαπούς για τα μερεμέτια στο σπίτι σου και μετά τους σνόμπαρες στο δρόμο και κατήγγειλες τα χάλια των ασφαλιστικών ταμείων;
ΕΣΥ δε λάδωσες γιατρούς για να πάρεις παράνομα την αναπηρική σύνταξη;
ΕΣΥ δε δούλεψες στη μαύρη αγορά και μετά απαίτησες από το κράτος σύνταξη με τις εισφορές των άλλων;
ΕΣΥ δεν έχτισες το αυθαίρετο δίνοντας "δωράκια" στις πολεοδομίες;
ΕΣΥ δεν είσαι που θεωρείς γυφτιά να ζητάς απόδειξη από γιατρούς, καταστηματάρχες και καφετέριες χαρίζοντάς τους τη φορολογία που τους αναλογεί;
ΕΣΥ δε χρεώθηκες στις τράπεζες για ρούχα και διακοπές και όταν δεν είχες να πληρώσεις ζήτησες να καούν οι τράπεζες;
ΕΣΥ δεν είσαι ο εφοριακός που έπαιρνες μίζα για να κρύψεις τα χρέη των επιχειρήσεων;
ΕΣΥ δεν είσαι ο γιατρός που απαίτησες φακελάκι για να χειρουργήσεις τον παππού και τον πατέρα μου;
ΕΣΥ δεν είσαι ο τελωνειακός που πλούτισες σε βάρος των εσόδων του κράτους;
ΕΣΥ δεν είσαι ο καθηγητής που κουράστηκε με τα ιδιαίτερα και μπήκε στο σχολείο για να "αράξει", αδιαφορώντας για το μάθημα αφού υπάρχουν τα φροντιστήρια ;
ΕΣΥ δεν είσαι ο στρατιωτικός που έχει το φαντάρο δούλο του και κλέβεις από το στρατόπεδο;
ΕΣΥ δεν είσαι ο εργοδότης που εκμεταλλεύεσαι το προσωπικό σου;
ΕΣΥ δεν είσαι ο υπάλληλος που κλέβει το αφεντικό του;
ΕΣΥ δεν είσαι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας που κλέβει στο πετρέλαιο;
ΕΣΥ δεν είσαι ο ελεγκτής που κάθεται στο γραφείο του και συζητάει με τους συναδέλφους του για να περάσει η ώρα μέχρι να σχολάσει;
ΕΣΥ δεν είσαι ο μηχανικός που λαδώνει το δήμαρχο για να πάρει το έργο;
ΕΣΥ δεν είσαι ο οδηγός που χτυπάει το μηχανάκι μου και φεύγει χωρίς να με αποζημιώσει;
ΕΣΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΠΟΥ ΦΤΥΝΕΙΣ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ;;;;;
Είσαι συνένοχος όσο κανείς στην ξεφτίλα μας. Γιατί όχι μόνο γνώριζες και δεν έκανες τίποτα για να το αλλάξεις αλλά γιατί τώρα το παίζεις αθώος. Οι πολιτικοί σου βρίσκουν και τα κάνουν. Είναι κομμάτι από σένα. Είναι ΕΣΥ. Και το χειρότερο είναι ότι τους μισείς γιατί δεν είχες τη δύναμη να κάνεις αυτά που έκαναν. Γιατί κι εσύ αν ήσουν εκεί, τα ίδια θα έκανες, υποκριτή και ξοφλημένε Νεοέλληνα. Τα ίδια κάνεις και χειρότερα όποτε σου δοθεί η ευκαιρία.
ΕΣΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕΣ ΤΗ ΧΩΡΑ με τον ωχαδερφισμό σου, την αδιαφορία σου και τη συμμετοχή σου στα σκατά. Και η ευθύνη που σου αναλογεί για το σκοτεινό μου μέλλον είναι τεράστια.

ΣΕ ΣΙΧΑΘΗΚΑ!

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΕΓΓΟΝΙ ΣΟΥ.





                                                                                                                                      Αναγνώστης


15 σχόλια:

Άναυδος είπε...

[1 από 3 σχόλια]

Είναι και πολλά, σταχυολόγησα όσο δεν βαριόμουν:

ΕΣΥ δεν ψήφιζες τους βουλευτές που διόρισαν το παιδί σου στο Δημόσιο αδιαφορώντας για όποιες άλλες πολιτικές ασκούσαν και για το όποιο δημοσιονομικό κόστος;
= ΝΑΙ. Έτσι τα βρήκα, ήταν πιο εύκολο να πορευτώ σε αυτή την χάλια καθημερινότητα από το να την αλλάξω. Είμαι πολύ «μικρός» όταν τρέχω για την επιβίωση μου δεν νομίζεις; και δυνατότητες δεν έχω.
Α και το άλλο, έψαξα για ένα κόμμα που να είναι «διαφορετικό» και είχαν φροντίσει ώστε να μην υπάρχει τέτοιο. Ξέρεις κάποιο να υποστηρίξω τώρα έστω; (;;;;;;)

ΕΣΥ δεν μαύρισες όποιον βουλευτή σου αρνήθηκε ρουσφέτι;
= ΝΑΙ. Και καλά του έκανα, ας άλλαζε πρώτα την κοινωνία έτσι όπως έχει καταντήσει για να μην χρειάζεται εγώ να τρέχω «αλλιώς», και μετά βλέπουμε.
ΑΥΤΟΣ είναι ο βουλευτής «εκεί ψηλά», όχι εγώ.
Όταν ψηφίζει «κατά συνείδηση» ΟΤΙ λέει το κόμμα ΠΑΝΤΑ και παίρνει τις ΑΠΟΛΑΒΕΣ, χωρίς να έχει φτιάξει κάτι ουσίας από την θέση του, εγώ, τι θα ήθελες να έχω κάνει; Να του πω ότι «μπράβο που είσαι αδέκαστος» επειδή μου αρνήθηκε το ρουσφέτι; ή με κοροϊδεύει όταν ταυτόχρονα με την άρνηση σε μένα κρατάει ΚΑΙ την θέση του στην Βουλή της… «κατά συνείδηση ψήφου»;
Α και πού’σαι. Ένα ρουσφέτι, (σχεδόν) πάντα, κρύβει και ένα πρόβλημα από πίσω που δημιούργησε το ήδη πελατειακό κράτος ΑΚΡΙΒΩΣ για να πάω για ρουσφέτι.

ΕΣΥ δεν γέμισες κάθε προεκλογική συγκέντρωση απαιτώντας μερίδιο εξουσίας από το όποιο διεφθαρμένο κόμμα κατακτούσε την εξουσία, άρα και μερίδιο ευθύνης στη διαφθορά;
= Χμ ΟΧΙ εγώ προσωπικά, αλλά έτσι παίζεται το παιχνίδι. Έχεις υπόψη σου ότι ζούμε σε χάλια κοινωνία, ή γράφεις από γυάλινο πύργο με κήπους απ’έξω;

ΕΣΥ δεν είσαι που αδιαφόρησες για την επικαιρότητα δίνοντας λευκή επιταγή στους καρεκλοκένταυρους χωρίς να ασκήσεις ποτέ έλεγχο και χωρίς να απαιτήσεις τη νομιμότητα γιατί δε σε βόλευε;
= ΠΩΣ ασκείται ο έλεγχος;
Στο στρατό φαντάρο μου κοιτάξανε μέχρι την… κωκοτρυπίδα, και τα χαρτιά μου τα κοιτάξανε μέχρι πίσω στο 1821.
Εξετάζεται, ποτέ, ένας πολιτικός έτσι, για να πάρει ΚΟΤΖΑΜ ΛΕΥΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ; Όχι.
Εξετάζεται μόνο για τα ΛΟΓΙΑ που λέει; ΝΑΙ
Ξέρεις κάποια διαδικασία «ελέγχου» να την απαιτήσω την άλλη φορά;
Ξέρεις το πως μπορώ να πάω μόνος μου να την ζητήσω να γίνει (αν υπάρχει) χωρίς να με πετάξουν από τα σκαλιά της εξόδου;
Ξέρεις κάποιο τρόπο να ενδιαφερθεί (στο παραπάνω) να με δείξει ο Λαζόπουλος ή ο Τριανταφυλόπουλος; Κάτι μου λέει ότι αν τους το ζητήσω δεν θα πάρω ούτε το «όχι» σαν απάντηση, τόσο ανυπαρξία που θα έχω αμφιβολίες μήπως δεν τους το ζήτησα και δεν το θυμάμαι (τέτοια θα είναι η αγνόηση τους σε μένα όταν το θέμα μου δεν «εξυπηρετεί» κάτι).

ΕΣΥ δεν είσαι ο τηλεθεατής των ριάλιτι και ο αγοραστής του DVD της Τζούλιας, σχολιάζοντας το ως είδηση του μήνα αντί να παρακολουθείς τι συμβαίνει στα οικονομικά της χώρας σου;
= Το πρώτο ήταν «ότι πληρώσεις παίρνεις» (έδωσα, πήρα, ωραίο ήταν).
Στα οικονομικά στην Ελλάδα και πληρώνεις και δεν παίρνεις (καλύτερη ήταν η «δεκάτη» των Οθωμανών που πληρώναμε).

ΕΣΥ δεν παρασύρθηκες από κάθε δημαγωγό (ενώ ήξερες κατα βάθος ότι σε κοροϊδεύουν) επειδή αρέσκεσαι στη "γηπεδοποίηση" της κοινωνικής ζωής;
= Όταν γεννήθηκα, έτσι ήταν ήδη τα πράγματα.
Επίσης, όταν γεννήθηκα δεν με λέγανε ούτε Σαμαρά, ούτε Μητσοτάκη, ούτε Παπανδρέου, ούτε Καραμανλή, ούτε είχα όρεξη να με σφάξει ο Στάλιν, από συντροφική αλληλεγγύη, αν είχα γίνει «στέλεχος» στο ΚΚΕ.
Επομένως δεν μπορούσα να αλλάξω και κάτι.
Οπότε; Τι ακριβώς, είπες ότι, ήθελες να έχω κάνει;

[1 από 3 σχόλια]

Άναυδος είπε...

[2 από 3 σχόλια]

ΕΣΥ δεν πλήρωσες ανασφάλιστους αλλοδαπούς για τα μερεμέτια στο σπίτι σου και μετά τους σνόμπαρες στο δρόμο και κατήγγειλες τα χάλια των ασφαλιστικών ταμείων;
= Χμ… Τον γυάλινο πύργο, που λέγαμε πιο πάνω, τον βρήκες έτοιμο ε;
- Σπίτια με «πορδές» δεν φτιάχνονται, και τα λεφτά δεν μου περισσεύουν.
- Εδώ δεν ένοιαξε το ΚΚΕ τι θα απογίνουν οι ντόπιοι εργάτες με τους αυθαίρετους Μετανάστες που άφησαν οι πολιτικοί να εισβάλλουν (το γιατί, θα το μάθουμε κάποτε).
- Άσε που η υπόγεια «προοδευτική» προπαγάνδα φρόντισε να μου περάσει ότι «ευτυχώς που υπάρχουν και οι Μετανάστες γιατί οι Έλληνες εγκαταλείπουν αυτές τις δουλειές». Βασικά οι Έλληνες τις εγκατέλειψαν γιατί δεν μπορούσαν να κατεβάσουν τόσο τις τιμές αλλά δεν συμφέρει το σύγχρονο κατεστημένο να το λέμε (και πάλι δεν ξέρω γιατί ακριβώς), οπότε, έτσι και αλλιώς, και να’θελα, ντόπιους εργάτες δεν εύρισκα. Οι δε ασφαλισμένοι αλλοδαποί, πλέον, αφού «έδιωξαν» τους Έλληνες εργάτες, ζητάνε τα ίδια μεροκάματα, μη νομίζεις.

ΕΣΥ δε λάδωσες γιατρούς για να πάρεις παράνομα την αναπηρική σύνταξη;
= Όσοι την πήραν, ήταν νομιμότατοι αλλά και πάλι λάδωσαν. Αυτό είναι το χειρότερο, να το δικαιούσαι και να λαδώνεις.
Φυσικά, υπήρξαν και κάποιοι που δεν ήταν ανάπηροι αλλά, μη νομίζεις, η άλλη κατηγορία είναι οι περισσότεροι. Δυστυχώς.

ΕΣΥ δε δούλεψες στη μαύρη αγορά και μετά απαίτησες από το κράτος σύνταξη με τις εισφορές των άλλων;
= Για να απαιτήσω σύνταξη σημαίνει ότι δούλεψα ΚΑΙ νόμιμα σε ένα ποσοστό. Επιπλέον, αποδείχτηκε ότι και αν είχα δηλώσει την μαύρη εργασία στο ΙΚΑ θα είχαν πάει και αυτές οι εισφορές στην τσέπη κομμάτων, άσχετων ιδιωτών, μιζαριζόμενων «κοινόχρηστων έργων», και επενδύσεις με περίεργα ονόματα. Οπότε, πολύ το ευχαριστήθηκα, τελικά, που κράτησα εκείνες τις εισφορές, μου έμεινε και η γλύκα, ένοιωσα λιγότερο μαλάκας ρε παιδί μου.
Επίσης, τέτοιες συντάξεις πήρανε, ή απαίτησαν να πάρουνε, όσοι ήταν επαγγελματίες «του κόμματος» και ζητούσαν ένα είδος έμμεσης ανταμοιβής.
Αν τους βρεις ποιοι είναι αυτοί, πρώτα, μετά πες μου και μένα να τους κρεμάσουμε μαζί. Αλλά, εδώ δεν ξέρει το κράτος πόσους Δ.Υπαλλήλους έχει, θα βρεις εσύ τους συγκεκριμένους; ΧΟΧΟΧΟ

ΕΣΥ δεν έχτισες το αυθαίρετο δίνοντας "δωράκια" στις πολεοδομίες;
= Να υποθέσω ότι ο «γυάλινος πύργος» της οικογενείας είναι και νόμιμος ε;
Πιθανόν και σε καμιά Εκάλη ε;
Για ρώτα κάποιον που γεννήθηκε στις αλάνες στα Λιόσια (σεγνώμη, Δήμο Ιλίου ήθελα να πω) και μετά πιάνουμε πάλι το θέμα.
Φυσικά, αν είχε φάει το καταπέτασμα κάποιος πρόγονος μου σαν έμπορος ή πολιτικός ή μαυραγορίτης στην κατοχή (είπαμε, δεν υπάρχει οικογενειακή ευθύνη, οπότε εγώ θα ήμουν καθαρός και πλούσιος ενώ αλλουνού ο απόγονος ακόμη σήμερα στα σκατά θα ήταν) θα έπαιρνα οικόπεδο στην Εκάλη και μάλλον η πολεοδομία δεν θα είχε τεντωμένο χέρι (ούτε ο ψηφοθήρας πολιτικός) αφού θα ήταν όλα νόμιμα.

ΕΣΥ δεν είσαι που θεωρείς γυφτιά να ζητάς απόδειξη από γιατρούς, καταστηματάρχες και καφετέριες χαρίζοντάς τους τη φορολογία που τους αναλογεί;
= Μωρέ, γυφτιά δεν το θεωρώ, αλλά πήγαινε εσύ σε ιδιώτη γιατρό την ώρα του προβλήματος σου (στην Ελλάδα) και πες μου μετά τι του ζήτησες.
Στην δε καφετέρια δεν το έχω σκοπό, όσο πάω εκεί για να απολαύσω και όχι να τσακωθώ με την γκαρσόνα, και όσο το κράτος περιμένει από μένα να καταπολεμήσω την διαφθορά (γιατί ξέρει ότι δεν μπορώ), ενώ, ταυτόχρονα έχει κενές θέσεις σε υπηρεσίες ελέγχου και ανεπαρκείς (έως και δεμένους) τμηματάρχες ακριβώς για να διατηρείται η διαφθορά.
Στο γυάλινο πύργο δεν φτάσανε ακόμη τα μαντάτα ότι η διαφθορά δημιουργήθηκε και συντηρείται ΕΠΙΤΗΔΕΣ από όλη την σκάλα της ιεραρχίας; Ακόμη, εκεί, νομίζετε ότι έγινε γιατί είμαστε «Ανατολίτες»; ΧΑΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑ!

[2 από 3 σχόλια]

Άναυδος είπε...

[3 από 3 σχόλια]

ΕΣΥ δε χρεώθηκες στις τράπεζες για ρούχα και διακοπές και όταν δεν είχες να πληρώσεις ζήτησες να καούν οι τράπεζες;
= Χμ, κοίτα, ότι υπάρχουν και μαλάκες πολίτες τέτοιοι, οι οποίοι ψηφίζουν κιόλας (οι συγκεκριμένοι), είναι ένα αγκάθι στην σκέψη μου για το τι είναι Δημοκρατία τελικά.
Εγώ προσωπικά, πάντως, όταν δεν έχω «μια» κάθομαι το καλοκαίρι σπίτι μου και βράζω στο ζουμί μου.
Και να δεις που, ένα πρωί για να μην βουλιάξει το σύστημα από το πολύ φέσωμα, θα βρουν κάποιο τρόπο να τους τα χαρίσουν κατά ένα μέρος και θα νοιώσω ΚΑΙ μαλάκας που δεν πήγα και εγώ by the flow.

ΕΣΥ δεν είσαι ο εφοριακός που έπαιρνες μίζα για να κρύψεις τα χρέη των επιχειρήσεων;
= Αμέ! και καλά έκανα! Και φράγκα έβγαζα, και δεν με φοβούνταν στο επαγγελματικό συνάφι και, άρα, ανέβηκα και βαθμούς. Να μην το ξανα-πω για γυάλινους πύργους γιατί θα γίνω μονότονος.

ΕΣΥ δεν είσαι ο γιατρός που απαίτησες φακελάκι για να χειρουργήσεις τον παππού και τον πατέρα μου;
= Άστα να πάνε. Είδες πως καταντάει ο άνθρωπος σε αυτή την κοινωνία όπως μας την κάνανε;
Όταν μπήκα στην σχολή άκουγα κάτι τέτοια και μου έφευγε η πέτσα, μα να παίζεις με την ζωή του άλλου; δλδ τι; άμα δεν σου δώσει τον αφήνεις και ψοφάει; ή τον ανοίγεις με μαχαίρι της κουζίνας και προπέρσινο αναισθητικό;
Μετά όμως, 6 χρόνια να βγάλεις την σχολή,
άλλα τόσα περίμενε για ειδικότητα,
άλλα τόσα να βγάλεις την ειδικότητα,
καθηγητές (στριμένοι ή άστριφτοι) πάνω από το κεφάλι σου,
κράτος που δεν σε προστατεύει με την σωστή την έννοια (δεν φτάνει που είναι μπάχαλο, θέλουν επίτηδες να ακούγεται ότι είναι ακόμη πιο πολύ μπαχαλο),
ένα πρωί είπα «ρε άει σιχτίρ βαρέθηκα» και… κοίταζα τους ασθενείς στα χέρια.
Για να μην το παιδεύουμε, μάλιστα, έβγαλα και ταρίφα. Με το που ρωτάει ο ασθενής «πόσα θα στοιχήσει γιατρέ;» - «τόσα» του απαντάω εγώ με αφοπλιστική απλότητα, σαν να είμαστε σε συνεργείο, και ούτε περιστροφές ούτε τίποτα, άνεση.

ΕΣΥ δεν είσαι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας που κλέβει στο πετρέλαιο;
= Όταν έρχεται η ασύδοτη (λόγω Ελλάδας) εταιρία και κάνει μπροστά μου επιδεικτικά υπολογισμούς πόσα θα «περίσσευαν» αν αντί για 1 τόνο γράφαμε 2, τι θες να κάνω εγώ;
Α! χεχε. Άσε και το άλλο. Στην συνέλευση ακούστηκαν κάποια λόγια, τελικά, και τα χρειάστηκα. Το είπα στον υπεύθυνο της εταιρίας και μου λέει «οκ, τώρα θα κάνουμε το άλλο, 2 θα γράφουμε, ενάμισι θα βάζουμε» - «μα 1 τόνο καίμε ρε» του κάνω, «το υπόλοιπο θα το χύνω στον υπόνομο;» - «όχι, θα μας καταλάβουν» απάντησε με αφοπλιστική άνεση, «όταν πάει να τελειώσει η σαιζόν θα αδειάζεις το υπόλοιπο βάζοντας τον λέβητα με την παραμικρή ευκαιρία να καίει, μην μείνει για του χρόνου και δεν μας κάνετε και κατανάλωση!». Και από τότε, όποτε πιάνει Μάρτιος το βάζω συνέχεια και όλος ο κόσμος από 4ο όροφο και κάτω «βγάζει την Ιλαρά», γυρνάνε ξεβράκωτοι στους διαδρόμους. Φάση έχουμε.

ΕΣΥ δεν είσαι ο ελεγκτής που κάθεται στο γραφείο του και συζητάει με τους συναδέλφους του για να περάσει η ώρα μέχρι να σχολάσει;
= Ειδικά για τους ελεγκτές, τα είπα πιο πάνω και μάλλον έχεις λάθος εικόνα, πήγαινε και ξανα-διάβασε.
Για υπαλλήλους, μιλώντας γενικότερα, αν ποτέ αποφασίσεις να δεις πως βγαίνει το μεροκάματο, έστω σαν καρεκλο-υπάλληλος, εσύ κοίτα να δουλεύεις ανάμεσα στους συναδέλφους ως «τύπος και υπογραμμός» και σιγά-σιγά με τον καιρό θα αρχίσεις να περνάς καλάαα… απλά «θα σε παίρνει και θα σε σηκώνει» με κάθε ευκαιρία.

ΕΣΥ δεν είσαι ο μηχανικός που λαδώνει το δήμαρχο για να πάρει το έργο;
= Αφού μου τα ζητάει ο ίδιος ο δήμαρχος (όπως ο γιατρός πιο πάνω) εγώ τι θες να κάνω, να μείνω στο γραφείο μου και να πληρώνω τα νοίκια… από την προίκα της γυναίκας μου;

ΣΕ ΣΙΧΑΘΗΚΑ!
= Αντε ρε πορωμένε της προπαγάνδας «φταίνε πρώτα οι πολίτες», την έχεις μασήσει κανονικότατα.

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΕΓΓΟΝΙ ΣΟΥ.
= Κι εγώ έτσι είπα στον πατέρα μου, στον παππού μου, κι ακόμη έτσι είναι τα πράγματα.
Εσύ; Τι θα κάνεις;

 
[Τέλος]

socialfighter είπε...

Και η δική μου γνώμη πάντως είναι πως δεν φταίει ο ασθενής που δίνει το φακελάκι αλλά κυρίως ο γιατρός που το παίρνει και εκμεταλλεύεται τον ανθρώπινο πόνο..Το ίδιο και ο πολιτικός που εκμεταλλεύεται την ελπίδα του άνεργου για δουλειά και πάει λέγοντας..νομίζω τα παραδείγματα που χρησιμοποίησα τα λένε όλα..παρόλαυτα δεν είμαστε υπέρ της λογοκρισίας και δημοσίευσα την επιστολή του αναγνώστη.

Άναυδος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Άναυδος είπε...

(έσβησα το προηγούμενο σχόλιο μου για μια διόρθωση)

Ποιός είπε για λογοκρισία. Στο δικό μου blog μπορεί να γράψει ως κανείς ΟΤΙ θέλει, με μόνη προϋπόθεση να είναι δικό του κείμενο και να μην κινδυνεύει η σελίδα απο αυτό με απαγόρευση.
Παραδόξως μόνο ένας μέχρι στιγμής το κάνει και δημοσιεύω κείμενα του (εκτός απο τα δικά μου), τεσπα.

Τελικά, εγώ, δεν κατάλαβα.
Είτε σαν πολίτης που δέχεται μια υπηρεσία, είτε σαν επαγγελματίας που την προσφέρει, πως θα κάνει κάποιος την αλλαγή της κοινωνίας/χώρας του; (σε πρακτικό επίπεδο)

Μόνος του; Πως.
Ομαδικά σε πολιτικό κόμμα; Που είναι ένα τέτοιο να πάω να το ψηφίσω;

socialfighter είπε...

Η γνώμη μου είναι οτι πρέπει να γίνει και μικροσκοπική δράση,δηλαδή στην αλλαγή συμπεριφοράς μας στην καθημερινότητα με τον ταυτόχρονο έλεγχο και του κράτους(να δουλεύει κάτι σε αυτόν τον τόπο επιτέλους), αλλά και με μακροσκοπική δράση,δηλαδή πολιτικά κόμματα που δουλεύουν σωστά και αναδεικνύονται σωστά τα στελέχη τους,ΜΚΟ κλπ...όλα όμως ξεκινάνε από το άτομο,και αυτο επηρεάζει στον βαθμό που του αναλογεί στο σύνολο!

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά ταυτίζομαι με το κείμενο και διαφωνώ με τις ενστάσεις. Όντως φταίνε πρώτα οι πολίτες, γι' αυτό έχουν τις ηγεσίες που τους αξίζουν.
Δε μεγάλωσα στην Εκάλη ούτε ζω σε γυάλινο πύργο αλλά προτιμώ το δύσκολο δρόμο να υπερασπίζομαι τις απόψεις μου και να τηρώ τις αρχές μου, κάτι που μου έμαθαν ο παππούς και ο πατέρας μου. Να μη λαδώνω, να μην επενδύω σε ρουσφέτια και να κάνω σωστά τη δουλειά μου. Φυσικά δε μου έρχονται όλα εύκολα αλλά προτιμώ να προσπαθώ για κάτι καλύτερο από τον εύκολο δρόμο να συνεχίζω μια νοοτροπία που δεν οδηγεί πουθενά. Η ισοπέδωση της λογικής "σιγά μην αλλάξει τίποτα" και "εγώ θα αλλάξω τον κόσμο;" φταίει περισσότερο από οτιδήποτε για όσα ζούμε κάθε μέρα. Αν ο καθένας μας άλλαζε τη συμπεριφορά του έχοντας μεγαλύτερη κοινωνική συνείδηση και ακολουθώντας τα αυτονόητα θα υπήρχε και ανταμοιβή για τον καθένα ξεχωριστά από μια κοινωνία με ανθρώπινο πρόσωπο.
Ίσως ακούγονται ρομαντικά αυτά αλλά ξέρω γιατρούς που δεν παίρνουν φακελάκι, μηχανικούς που δε λαδώνουν, δημόσιους υπαλλήλους ευγενικούς, ενσυνείδητους κι εργατικούς και πολίτες που συμμετέχουν στα κοινά με ιδέες, εθελοντική εργασία και αυταπάρνηση χωρίς να στοχεύουν σε αξιώματα και θέσεις εξουσίας.
Άναυδε ωραία παρουσίασες τον αντίλογο αλλά αυτό μας έφερε μέχρι εδώ. Καιρός να αλλάξουμε ή να πάμε αλλού να ζήσουμε.

Άναυδος είπε...

Προς όλους (τα ρίσκα του γραπτού λόγου), διαβλέπω μια ενδεχόμενη παρανόηση των προθέσεων μου. Αυτές αποκρυπτογραφούνται ευκολότερα αν διευκρινίσω ότι απλά πήρα την ευκαιρία να «παίξω» τον απέναντι ρόλο (ηθοποιού) από αυτόν που «ερμηνεύει» ο γράφων στο άρθρο. Γιατί φυσικά ο άνθρωπος στο άρθρο δεν «βρίζει» αυτόν καθαυτόν τον αναγνώστη, όλοι το καταλάβαμε αυτό.
Παίξαμε, λοιπόν, ένα λογοτεχνικό «θέατρο», και ζητώ συγνώμη από τον συγγραφέα αν δεν κατάλαβε την αντιστοιχία του ύφους μου, άρα εκλήφθηκε ως ειρωνική ή επιθετική προς τον ίδιο. Φυσικά, και, ο άνθρωπος δεν θα μένει σε «γυάλινο πύργο», ούτε θα είναι κάποιος ανεπάγγελτος.

Να πω και κάτι άλλο.
Σε θέματα ιδεολογίας, ή κοινωνικής αντίληψης, δεν αντιδικώ/τσακώνομαι ποτέ εξ επιτούτου και ανεξαρτήτως θέματος. Αλλιώς θα γινόμουν πολιτικός.
Αντι-απαντώ μόνο όταν πιστεύω σε αντίθετη απάντηση, ή μένω σκεπτικός, ή προσχωρώ στην άποψη του άλλου. Με μία προϋπόθεση (αυτό πιστεύω τιμά και τον συνομιλητή μου), συμπεριφέρομαι έτσι όσο πιστεύω ότι ο απέναντι πιστεύει πράγματι στην ιδεολογία που στηρίζει (όποια και να είναι αυτή), ή την κοινωνική αντίληψη των πραγμάτων, και δεν είναι απατεώνας.
Στην αντίθετη περίπτωση, που πιστεύω ότι έχω να κάνω με απατεώνα ιδεών, ή επαγγελματία ανάδοχο διαφόρων «προωθήσεων», θα φύγω, ή αν δεν προλάβω να με διώξω τότε βρίζω και τσακώνομαι (όπως ο καθένας μας όταν τρελαίνεται με αυτά που ακούει).

Άναυδος είπε...

@ socialfighter (10 Μαΐου 2010 4:36 μ.μ.)
Θέτεις, άψογα, την ανάγκη για μικροσκοπική & μακροσκοπική δράση.
Όμως, αυτό είναι μια επανάληψη όσων ήδη είπαμε.

Ερωτώ πάλι (πιο περιεκτικά τώρα):

[1] Ατομικά.
Είμαι ο ασθενής που πάει στον γιατρό, ή το ανάποδο, είμαι ο γιατρός που υποδέχεται τον ασθενή. Πως θα κάνω την διαφορά;
Ως ασθενής.
Την ώρα που δεν ξέρω τι μου γίνεται, και το αν πεθαίνω (μου έχει τύχει και ατομικά και σε προσφιλές πρόσωπο), θα κάνω την επανάσταση μου απέναντι στον γιατρό;

Άσε (μια και το έφερε η κουβέντα), όσο θυμάμαι τις προσωπικές μου αυτές εμπειρίες ιδρώνω, γιατί δεν ήταν μόνο το «φακελάκι» (μη σου πω ότι ήταν το λιγότερο αυτό), ήταν και το απίστευτο κομπολόι περιπτωσιολογίας που άρχιζε να ξεδιπλώνεται μπροστά μου.
Ξεκινούσε από το πώς μου έπαιρναν το ιστορικό, προχωρούσε κάπου ανάμεσα στο τι προσωπικότητα κουβαλούσε ο κάθε εμπλεκόμενος (απλά εντελώς ακατάλληλος για το λειτούργημα άσχετα αν ήξερε την επιστήμη του), και έφτανε μέχρι τις νοσοκόμες στις βάρδιες, την περίπτωση να πεθάνω τσάμπα και βερεσέ μέσα στο Νοσοκομείο, και το κρατικό υπόβαθρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Ως γιατρός.
Χμ… Απλά σκέψου ότι ανδρώνεσαι σε ένα ευρύτερο επαγγελματικό περιβάλλον, ζεις με αυτούς τους ανθρώπους (συναδέλφους) κάθε μέρα, μερικοί από αυτούς είναι, επίσης, ανώτεροι από σένα και αποφασίζουν για σένα (άρα δεν σε παίρνει και πολύ να είσαι «διαφορετικός»).
Κάποιοι άνθρωποι (ασθενείς κυρίως) θα πουν «καλός άνθρωπος και καλός γιατρός», και μετά ο καθένας στην ζωούλα του. Νομίζεις ότι θα σε προσέξει κάποιος Τριανταφυλό ή Λαζό να σε κάνει παράδειγμα, ώστε να συμπαρασύρει και άλλο κόσμο η διαχρονική σου προσπάθεια; ααχμ!
Ταυτόχρονα ο παλιός συμφοιτητής σου κυκλοφορεί, πλέον, με bmw και έχει λουξ εξοχικό, συν ότι διαπιστώνεις πως «περιέργως» έχει περισσότερες πιθανότητες να «ανέβει ψηλά». Έχεις γκόμενα, ή σύζυγο και παιδιά. Κάποτε περνάς τα 50-60 και «κάνεις ταμείο» ανασκοπώντας την ζωή σου.
Τώρα σκέψου, τι συμβαίνει στην πράξη, με το πιο πάνω «υλικό» που ανέφερα.

[2]Ομαδικά.
Δλδ μέσα από πολιτικό κόμμα; Που είναι ένα τέτοιο να το ψηφίζω και να γίνω μέλος;
Πριν αρχίσουμε τα ατέρμονα κείμενα σε αυτό (αφού εδώ υπεισέρχονται και θέματα ιδεολογίας), να δηλώσω την εξ’αρχής θέση μου: Είναι ΟΛΟΙ πουλημένοι και, επίσης, εντελώς συνειδητά συμπράτουν μεταξύ τους ώστε να μην υπάρχει θέση για "διαφορετικά" κόμματα.

Κάποια κοινωνική δράση, πχ κάποια ΜΚΟ ίσως; Άσε μην αρχίσω για τις ΜΚΟ.
Πχ υπάρχουν αρκετές ΜΚΟ τύπου «αρωγής/επικράτησης του άμοιρου Πακιστανού εισβολέα» (οκ, είμαι από τους αντίθετους στο Μεταναστευτικό αλλά ας μην το προσθέσουμε σαν θέμα στην συζήτηση). Πολύ ωραία, αλλά κάτι μου μυρίζει εδώ, κάτι είναι ύποπτο (ή σάπιο) και σε αυτούς τους χώρους. Δεν είδα ποτέ ΜΚΟ και για αυτούς που σέρνονται ή ψοφολογάνε κάθε νύχτα (επιμένω στο «νύχτα») στον Ευαγγελισμό ή το Λαϊκό ή το Θριάσειο σαν υπήκοοι Μπανανίας, επιπλέον, αυτό συμβαίνει εδώ και 10ετίες!

Άναυδος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Άναυδος είπε...

(πάλι έσβησα το σχόλιο από πρόβλημα της σελίδας στην εμφάνιση, δεν με θέλει-δεν με θέλει, το δίνω πάλι:)

@Ανώνυμος (11 Μαΐου 2010 8:11 π.μ.)

(1) Φαίνεσαι άτομο που σέβεται, πρώτα από όλα, τον εαυτό του. Το «Ανώνυμος» στο δίκτυο άφησε το για άτομα που τους αξίζει να μένουν ανώνυμοι. Είναι εύκολο: σίγουρα έχεις ήδη ένα λογαριασμό e-mail, απλά τον δηλώνεις στο Google μαζί με ένα ψευδώνυμο, και είσαι έτοιμος.

(2) «Η ισοπέδωση της λογικής "σιγά μην αλλάξει τίποτα" και "εγώ θα αλλάξω τον κόσμο;" φταίει περισσότερο από οτιδήποτε για όσα ζούμε κάθε μέρα.»
= Συμφωνώ στο περίπου. Φροντίζουν να μας το γιγαντώνουν με ΟΛΑ τα μέσα (/ιστορίες στον κινηματογράφο /ειδήσεις /ρεπορτάζ /ομιλίες /«τυχαίες» φράσεις «τυχαίων» προσώπων σε τηλε-παράθυρα /ατάκες τηλεοπτικές /κλπ) ώστε ο πολίτης να νοιώθει ακόμη πιο μικρός να αντιδράσει απέναντι σε αυτό που συμβαίνει.

(3) «Ίσως ακούγονται ρομαντικά αυτά αλλά ξέρω γιατρούς που δεν παίρνουν φακελάκι»
= συμφωνώ
«δημόσιους υπαλλήλους ευγενικούς, ενσυνείδητους κι εργατικούς»
= Συμφωνώ (υπήρξα τέτοιος, ήταν ταλαιπωρία να είμαι έτσι, και για αυτό έφυγα για να κάνω δική μου δουλειά).
«και πολίτες που συμμετέχουν στα κοινά με ιδέες, εθελοντική εργασία και αυταπάρνηση χωρίς να στοχεύουν σε αξιώματα και θέσεις εξουσίας»
= Συμφωνώ, αλλά, ελπίζω όταν κάποτε καταλάβουν οτι εξυπηρετούν άλλους σκοπούς (συμβαίνει παντού λέμε) να μην πηδήξουν απο πουθενά, τουλάχιστον θα τους ανακουφίσει οτι, έστω κι έτσι, έκαναν το καλό και σε κάποιον κακομοίρη. Αυτό δεν είναι σαρκασμός, είναι η δομημένη μου στον χρόνο γνώση.

(4) [α]«Καιρός να αλλάξουμε», [β]«ή να πάμε αλλού να ζήσουμε».
= Συμφωνώ.

Στα παραπάνω, που ανήκουν όλα στην κατηγορία της διαπίστωσης, συμφωνώ.

Σε ότι ανήκει στην κατηγορία του «έτσι διορθώνεται» διαφωνώ ή, για την ακρίβεια, δεν έχω ιδέα τι πρέπει να γίνει. Στα πιο πάνω κείμενα κάλυψα μόνο την θέση μου ότι δεν είναι ο πολίτης (σε καμία περίπτωση) όχι ο βασικός υπεύθυνος, ούτε καν ο συνυπεύθυνος όσο "παλιάνθρωπος" και να είναι ο όποιος πολίτης.

Unknown είπε...

Άναυδε έχεις δίκιο για την ανωνυμία, οπότε και το διορθώνω.
Σχετικά με το θέμα ασθενής-γιατρός, κατανοώ την απόγνωση της στιγμής εκείνης αλλά
(α)φυσικά και όταν πεθαίνεις δεν διαπραγματεύεσαι. Ωστόσο πόσοι είναι αυτοί που θα ζητήσουν φακελάκι στα επείγοντα, όταν διακυβεύεται η ζωή κάποιου; Κι αν δεν είναι επείγον, πήγαινε αλλού, αφού καταγγείλεις βέβαια τον εκβιασμό. Ευτυχώς αυξάνονται οι συνοδοί που δίνουν "προσημειωμένα" φακελάκια αλλά και οι "ειδικοί" που είναι αυθεντία σε αυτό και το άλλο.
(β) τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η αγενής νοσοκόμα και ο παραδόπιστος γιατρός θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους μετά το χρηματισμό; Βεβαίως αυξάνονται οι πιθανότητες να ασχοληθούν μαζί σου αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα είναι και πιο αποτελεσματικοί. Πριν το "δώρο" δεν αγαπούσαν τη δουλειά τους, άρα ούτε και μετά. Απλά κάνουν την αγγαρεία για τα λεφτά...
(γ) είναι ακριβώς θέμα αρχών να κάνεις αυτό που πρέπει και να μην παρασύρεσαι από τις σειρήνες. Δε νομίζω ότι διεκδικεί κανείς παράσημο για τα αυτονόητα ούτε προσδοκά υπέρογκες αμοιβές όταν επιλέγει μια μισθωτή θέση στο ΕΣΥ. Σε αντίθετη περίπτωση (κι εδώ είναι τεράστιες οι ευθύνες της πολιτείας) θα έπρεπε να υπάρχουν έλεγχοι και συνέπειες.
Σε πιο γενικό επίπεδο, ωστόσο, η αποτίναξη της παθητικής στάσης και η συνειδητοποίηση της δύναμης της πρωτοβουλίας του καθένα από εμάς είναι η αρχή για οποιαδήποτε αλλαγή. Οι καταγγελίες, οι αναφορές και η επιθετική στάση με θεσμικά μέσα απέναντι σε ότι μας προσβάλλει ως πολίτες είναι κατ' αρχάς το πρώτο επίπεδο αντίστασης. Δε λέω, απαιτεί χρόνο και επιφέρει προσωπική φθορά αλλά δεν υπάρχει ανέξοδο αποτέλεσμα. Σε συλλογικό επίπεδο, όλα αρχίζουν με τη συνεννόηση ανθρώπων που έχουν ως αφετηρία τις αρχές τους και αντικειμενικό σκοπό το κοινό συμφέρον σε μια ρεαλιστική βάση. Το διαδίκτυο είναι ένα νέο πολύτιμο εργαλείο προς αυτήν την κατεύθυνση. Αλλά και με διάθεση λιγότερο ανατρεπτική τολμώ να πιστεύω ότι ο έλεγχος των βουλευτών από τους ίδιους τους ψηφοφόρους τους (στις νέες μικρές περιφέρειες θα είναι πιο εύκολο αυτό) μπορεί να αποτελέσει μια αρχή αλλαγών. Πάνω απ' όλα όμως πρέπει να είμαστε ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες...

Άναυδος είπε...

@Thlemaxos (12 Μαΐου 2010 2:41 π.μ.)

«. . . αν δεν είναι επείγον, πήγαινε αλλού, αφού καταγγείλεις βέβαια τον εκβιασμό . . .»
Αμ δεν γίνεται έτσι Τηλέμαχε. Πρώτα σε βάζει ο έμπορος στο μαγαζί και μετά το φέρνει ώστε μόνος σου να αναγκαστείς να μπεις στην σχετική κουβέντα. Κανείς δεν σου λέει «όπα, κάτσε ακίνητος στην είσοδο, θέλω 500e».
Και, επίσης, φταίει όλο το ευρύτερο σύστημα.
Το «αδιάφορος» ή «απάνθρωπος» ή «προβληματικός» δεν συναρτάται με το αν μπορεί να περνάει τα μαθήματα. Σε αυτό το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο ευθύνης και νοοτροπίας είναι, δυστυχώς, ανεξάρτητα μεταξύ τους. Πρώτα βγάζουμε γιατρό τον κάθε τυχάρπαστο (αρκεί να είναι μελετηρός φοιτητής) και, αφού βγει γιατρός επιμένουμε να λέμε πως κάνει «λειτούργημα». Χαχα!

Πάσχουν τα πάντα γύρω μας σε έναν απίστευτο φαύλο και χαοτικό κύκλο, που έχει τις πρώτες ρίζες του στην απαρχή του Ελληνικού κράτους και στις έξωθεν ανάγκες που βοήθησαν, και αυτές, ώστε να δημιουργηθεί αυτό το κράτος.
Πχ η δολοφονία Καποδίστρια δεν ήταν σκέτα η έμπνευση και εκτέλεση απλά ενός τοπικού άρχοντα από την Πελοπόννησο, αλλά, έτσι αφήσαμε να μείνει στον κόσμο απλουστευμένα για ενδεχόμενους λόγους που μάλλον είναι ύποπτοι.
Τέλοσπαντων «αντιδραστικοί» πολίτες υπάρχουν αλλά, η μόνη μας διαφορά είναι, πως εγώ δεν βλέπω το πως θα γίνει η συνολική «αλλαγή» έτσι.

«τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η αγενής νοσοκόμα και ο παραδόπιστος γιατρός θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους μετά το χρηματισμό;»
Τίποτα. Από την άλλη, το «αγενής» και «παραδόπιστος» δεν αποκλείει το «γνώστης», ξέρω, είναι παράδοξο στην σκέψη αλλά αυτά συνυπάρχουν άνετα.
Σαφώς και έχεις δίκιο στο κατά πόσο θα γίνουν (αίφνης) αρκετά αποτελεσματικοί, αλλά πάντα έχεις να ρισκάρεις με πιθανότητες.
Πιθανότητες που στην χώρα αυτή αναπτύσσονται πάνω από τον ξαπλωμένο σου εαυτό.

Όπως πχ αν έχεις την δυνατότητα να πάρεις ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και ένα πολύ καλό σπίτι σε μια πολύ καλή περιοχή στην Ελλάδα, άρα να γλιτώσεις από πολλά «σκατά» που μας περιβάλλουν, ΟΜΩΣ, αυτό δεν σε εμποδίζει να φύγεις έξω από την πρώτη στροφή χωρίς επαρκή σήμανση την νύχτα, ή, να σου πέσει μια σαθρή μετώπη μπαλκονιού στο κεφάλι περπατώντας στο πεζοδρόμιο (ΚΑΙ αυτό είναι συναφές με τα «Ελληνικά» χάλια).

«είναι ακριβώς θέμα αρχών να κάνεις αυτό που πρέπει και να μην παρασύρεσαι από τις σειρήνες . . .»
Μα ναι. Αυτά που διαφωνούμε, και το θέμα μας, είναι για το πώς θα επέρθει η συλλογική αλλαγή, και, για το ότι φταίει/δεν φταίει ο πολίτης.
Προσωπικά, είμαι πλέον σε ηλικία (και γνώση) που δεν μου επιτρέπουν να είμαι Δον-Κιχώτης, βλ ο λαλάκας που σηκώνει σταυρό και κάνει τα σωστά μόνος του κόντρα στους γύρω.

«Πάνω απ' όλα όμως πρέπει να είμαστε (α) ενεργοί και (β) ενημερωμένοι πολίτες...»
(β) = Αυτό, φρονώ, είναι η κοινή μας παραδοχή εκκίνησης της όποιας λύσης.
(α) = Εδώ, τρακάρουμε συνέχεια στην κουβέντα στα πιο πάνω σχόλια. Ατομικά (σαν λύση αντιδρώ συνέχεια), ομαδικά (δεν βλέπω δράση ή κόμμα/ιδεολογία της προκοπής).

Chavez είπε...

Ο απλός Έλληνας μπορεί να έκλεψε λίγο γιατί έτσι είναι μαθημένος,άμα σε κλέβει το κράτος πρέπει να το κλέψεις και εσύ.
Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι αυτός που έφερε τα πράγματα ως εδώ.